Rode wijn met een vol wit karakter

We maken vanaf 2018 geen rode wijn meer maar zijn overgestapt over het maken van rosés van de rode druiven. Het proces van het maken van zowel witte wijn als rosé past ons meer dan de verwijning van rode wijn. En de subtielere smaken van de rosés bevalt ons beter dan het bouquet van de rode wijn van onze rode druiven.

Omdat er vanuit onze vrienden van de wijngaard vraag blijft naar rode wijn zijn we op zoek gedaan naar een werkwijze die bij ons past, en praktisch ook uitvoerbaar is. We hebben een mooie methode gevonden namelijk de methode Macération carbonique. We hebben nu twee maal met deze methode geëxperimenteerd. Met als resultaat een zeer mooie jonge (rood-) fruitige rode wijn. Sommige zeggen: een rode wijn met het karakter van een stevige witte wijn.

Wil je meer over het procedé weten, hoe we deze wijn gemaakt hebben en hoe die dit jaar smaakt: Rene geeft  op de pachtersdag/open dag van 13 juni uitleg over het hoe en waarom en laat zien hoe deze verwijing in zijn werk gaat. En natuurlijk proeven we ook deze exclusieve rode wijn.

Dit jaar hebben we nog een beperkte oplage waardoor deze rode wijn nog niet die te koop is. Volgend jaar willen wij de productie van deze rode wijn verdubbelen, indien de opbrengst van de oogst dat toestaat (dus een rijke oogst).